انواع لمینت و کامپوزیت سرامیکی روکش ایمپلنت دائمی دندان در سال 2023

طول عمر لمینت سرامیکی لمینت دندان دائمی است هزینه لمینت دندان چقدر است 1401

انواع لمینت و کامپوزیت سرامیکی روکش ایمپلنت دائمی دندان در سال 2023

طول عمر لمینت سرامیکی لمینت دندان دائمی است هزینه لمینت دندان چقدر است 1401

نکات ریز بینانه بهداشتی مسواک زدن در کودکی تا میانسالی

نکات بهداشتی مسواک زدن جلوگیری از مشکلات بهداشت دهان و دندان ساده است ولی باید موارید را رعایت فرمایید.رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند بیش از دندان های شما محافظت کند. افراد دارای سلامت دهان و دندان ضعیف نیز ممکن است موارد زیر را داشته باشند:برخی از روش های جهانی برای حفظ سلامت دندان ها وجود دارد ، مانند مراجعه منظم به دندانپزشک و مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم. با این حال ، برخی از افراد ممکن است نیاز به اقدامات احتیاطی بیشتری داشته باشند. برای یادگیری بیشتر خواندن را ادامه دهید.



نکات ریز بینانه  بهداشتی مسواک زدن در کودکی تا میانسالی



کودک خود را با شیشه نخوابانید. شیر یا شیره ای که در دهان جمع می شود ، دندان ها را در قندهایی که باکتری ها از آن تغذیه می کنند ، شستشو می دهد.قبل از رویش دندان های خود ، کودک خود را با مراقبت از دهان و دندان عادی عادت دهید ، دو بار در روز با یک پارچه تمیز ، نرم و نازک ، مانند دستمال ، لثه های خود را پاک کنید.پس از رویش دندان های کودک ، به مسواک بچه آغشته به آب بروید. تا زمانی که کودک شما آنقدر بزرگ نشده است که نمی تواند آن را تف کند ، از خمیردندان استفاده نکنید. بلعیدن خمیردندان هنگام رشد دندان های آنها می تواند باعث ایجاد بیماری به نام فلوروز شود که از جذب بیش از حد فلوراید ناشی می شود و باعث می شود دندان های آنها لکه دار یا دانه دار به نظر برسند.

شما باید کودک خود را در 1 سالگی از شیشه شیر بگیرید. یک لیوان شیرین یا یک فنجان ضد شیر که دارای سوپاپ است معرفی کنید.




نکات ریز بینانه  بهداشتی مسواک زدن در کودکی تا میانسالی



سال های نوجوانی


وقتی زن جوان شروع به قاعدگی می کند ، قاعدگی او ممکن است با زخم های دهانی یا تورم لثه ها همراه باشد.


بلوغ زودرس


زنان در سنین باروری دلیل دیگری برای رعایت بهداشت دهان و دندان دارند. بیماری پریودنتال خطر زایمان زودرس با وزن کم هنگام تولد را افزایش می دهد.


بارداری


در دوران بارداری ، افزایش پروژسترون و سایر هورمون ها می تواند تعادل طبیعی بدن شما را بر هم بزند. این می تواند منجر به التهاب لثه ، بزاق بسیار کم یا زیاد ، یا رشد خوش خیم شبه تومور در لثه شما به نام گرانولوم شود. استفراغ مکرر ناشی از تهوع صبحگاهی می تواند با حل مینای دندان باعث پوسیدگی دندان شود. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکلات رعایت بهداشت دهان و دندان است. در صورت بروز هرگونه مشکل پزشکی با دندانپزشک یا پزشک خود مشورت کنید.در دوران بارداری از قرارهای دندانپزشک خود چشم پوشی نکنید. دریافت مراقبت از دندان برای زنان باردار بی خطر است. فقط مطمئن شوید که به دندانپزشک خود اطلاع دهید که باردار هستید.هنگامی که زنان به سن یائسگی می رسند ، کمبود استروژن آنها را در معرض بیماری پریودنتال قرار می دهد. بسیاری نیز دارای سندرم سوزش دهان (BMS) هستند. این اختلال با احساس سوزن سوزن شدن ناخوشایند که گاهی اوقات با تغییر در درک چشایی همراه است ، مشخص می شود. این بیماری با استفاده از کرم های دارویی یا قرص های قرصی یا با داروهای خوراکی درمان می شود.


نکات ریز بینانه  بهداشتی مسواک زدن در کودکی تا میانسالی



بزرگسالان مسن تر

با افزایش سن ، می توانید توانایی جویدن  کاهش مییابد ، به ویژه اگر دندان های از دست رفته یا پروتزهای نامناسب دارید. ممکن است از داروهایی استفاده کنید که باعث خشکی دهان می شوند. این مشکل می تواند مشکل بلع را ایجاد کند که ممکن است منجر به سوء تغذیه شود. علاوه بر این ، داشتن خشکی دهان می تواند باعث تجمع باکتری ها شود و باعث بوی بد دهان ، بیماری لثه و عفونت شود.


طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، 23 درصد از بزرگسالان 65 تا 74 ساله مبتلا به بیماری شدید پریودنتال هستند. این اغلب در نتیجه موانع بهداشت دهان و دندان مانند آرتروز و اختلال حافظه است.


ساکنان مراکز مراقبت طولانی مدت

ساکنان مراکز مراقبت طولانی مدت یا خانه های گروهی دیگر نه تنها افراد مسن بلکه کودکان و بزرگسالان دارای معلولیت جسمی یا روانی را نیز شامل می شوند. آنها اغلب برای مراقبت از بهداشت دهان و دندان به مراقبین وابسته هستند. ارائه این مراقبت گاهی دشوار است.


در صورتی که مقیم مراقبت را به درستی متوجه نشوند ، ممکن است یک فرد مقید شود. در واقع ، پرخاشگری در بین ساکنان مراکز مراقبت طولانی مدت به احتمال زیاد در حین مراقبت های شخصی دیده می شود ، مانند زمانی که یک مراقب در مسواک زدن دندان کمک می کند. در نتیجه ، مراقبت از دهان ممکن است با عجله انجام شود یا به طور کلی حذف شود.



نکاتی برای سلامت دهان و دندان

در حالی که برخی از افراد ممکن است نیاز به توجه بیشتری به سلامت دهان و دندان خود داشته باشند ، همه باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند. در اینجا نکاتی وجود دارد که شما را در راه رسیدن به سلامت دهان و دندان راهنمایی می کند:


نکات ریز بینانه  بهداشتی مسواک زدن در کودکی تا میانسالی



سخت پایانی ما :

سالی یک تا دو بار برای نظافت و معاینه به دندانپزشک خود مراجعه کنید.حداقل دو بار در روز دندان های خود را با خمیردندان حاوی فلوراید مسواک کنید.هر سه تا چهار ماه یکبار مسواک یا سر مسواک خود را عوض کنید.حداقل یکبار در روز نخ دندان بکشید.زبان خود را مسواک بزنید تا باکتری ها از بین بروند و نفس شما تازه شود.برخی از افراد از درمان های فلوراید و دهانشویه ها سود خواهند برد.در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر ، باید یک ویزیت اضافی از دندانپزشک خود تعیین کنید:


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد